Sosyal medya şirketlerin giderek daha
fazla önem verdikleri bir iletişim mecrası. Bu noktada neredeyse herkese
ulaşabileceğiniz facebook ve twitter en kolay şekilde yer alınabilecek
mecralar.
Ancak profesyonel kişi ve şirketler için,
potansiyel müşterilerine ulaşabilecekleri bir başka harika sosyal medya mecrası
da LinkedIn. Bir CRM gereci olarak LinkedIn’i kullanmanın en iyi yollarını
aşağıda bulabilirsiniz.
BİREYSEL OLARAK YAPILABİLİECEKLER
Durum güncellemelerine yorum yapın.
Bu; geçmiş, mevcut ve potansiyel müşterilerle iletişimde kalmak için iyi
bir yol. Reklama promosyona ve kendinizi anlatmaya kaptırmayın kendinizi. Asıl
önemli olan bağlantılarınızın sizin etrafta ve aktif olduğunuzu bilmeleridir.
Alanınızla ilgili grupları tarayın.
Bir potansiyel müşteriyle yapacağınız toplantı öncesi çalıştığınız/yönettiğiniz/sahip
olduğunuz firmayla ilgili forumları inceleyin. Böylece konuyla ilgili
insanların sorduğu soruları ve merak ettikleri şeyleri öğrenebilirsiniz. Bu çabanız
ayrıca bu tip gruplarda katılımcı olarak görünmenizi ve isminizi duyurmanızı da
sağlar. (Gruplar için LinkedIn’in ana arama kutucuğunun yanındaki menüden
seçiminizi yapabilirsiniz).
Müşterilerinizden “tavsiye” alın.
Müşterilerinizden sizi öven, size teşekkür eden vb notlar aldığınızda,
anımsayın ki bu yorumlarını LinkedIn profilinizin altına tavsiye (recommendation)
olarak yazıp yazamayacaklarını sormak onlara da onlarla olan ilişkinize de bir
zarar vermez. Tam aksine mevcut müşterinize de gelecekteki olası
müşterilerinize de sizinle çalışmanın nasıl bir şey olduğu konusunda iyi bir
izlenim sağlayacaktır.
Profilinizi mutlaka tamamlayın.
Kimin sizi nasıl aradığını bilmeniz mümkün değil! Eğer LinkedIn profiliniz
sizin prfesyonel geçmişinizin tam bir resmini vermiyorsa; haberiniz dahi
olmadan yeni bir bağlantıyı kaybedebilirsiniz.
FİRMA OLARAK YAPILABİLECEKLER
Kurumsal bir sayfa yaratın.
Hala yapmadıysanız, ücretsiz olarak LinkedIn de bir kurumsal sayfa açın. Bu
tip sayfaları şirketinizin ürün ve servislerini potansiyel müşterilerinize
duyurup anlatmak için kullanabilirsiniz.
Paylaşımlarınıza kurumsal sayfanızda da yer verin.
Facebook’taki marka sayfalarında yapılabildiği
gibi LinkedIn’de de kurumunuzdan haber, paylaşım ve ilgili linkleri
takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.
Farklı kurumsal sayfaları da inceleyin.
İşinizle ilişkili farklı şirketlerin de sayfalarına bakın. Olası B2B
ortaklarının neler konuştuklarına dair bir fikriniz olacağı gibi, aynı zamanda
da rekabetin nerelerde olduğuna da göz atabilirsiniz.
Kurumsal sayfanızda reklam yapın.
Firmanıza özel reklam ve pazarlama kampanyalarını firma sayfasında
yayınlamak konusunda LinkedIn’le direkt çalışabilirsiniz.
Steve Kovach’ın orijinal
makalesi ve LinkedIn konusunda daha fazla ipucu içeren farklı linkler için: http://www.businessinsider.com/linkedin-crm-2012-1?utm_source=twbutton&utm_medium=social&utm_campaign=tools#ixzz1ibAy1w3q
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder