5 Ocak 2012 Perşembe

Bir sosyal medya aracı olarak LinkedIn



Sosyal medya şirketlerin giderek daha fazla önem verdikleri bir iletişim mecrası. Bu noktada neredeyse herkese ulaşabileceğiniz facebook ve twitter en kolay şekilde yer alınabilecek mecralar.

Ancak profesyonel kişi ve şirketler için, potansiyel müşterilerine ulaşabilecekleri bir başka harika sosyal medya mecrası da LinkedIn. Bir CRM gereci olarak LinkedIn’i kullanmanın en iyi yollarını aşağıda bulabilirsiniz.

BİREYSEL OLARAK YAPILABİLİECEKLER

Durum güncellemelerine yorum yapın.
Bu; geçmiş, mevcut ve potansiyel müşterilerle iletişimde kalmak için iyi bir yol. Reklama promosyona ve kendinizi anlatmaya kaptırmayın kendinizi. Asıl önemli olan bağlantılarınızın sizin etrafta ve aktif olduğunuzu bilmeleridir.

Alanınızla ilgili grupları tarayın.
Bir potansiyel müşteriyle yapacağınız toplantı öncesi çalıştığınız/yönettiğiniz/sahip olduğunuz firmayla ilgili forumları inceleyin. Böylece konuyla ilgili insanların sorduğu soruları ve merak ettikleri şeyleri öğrenebilirsiniz. Bu çabanız ayrıca bu tip gruplarda katılımcı olarak görünmenizi ve isminizi duyurmanızı da sağlar. (Gruplar için LinkedIn’in ana arama kutucuğunun yanındaki menüden seçiminizi yapabilirsiniz).

Müşterilerinizden “tavsiye” alın.
Müşterilerinizden sizi öven, size teşekkür eden vb notlar aldığınızda, anımsayın ki bu yorumlarını LinkedIn profilinizin altına tavsiye (recommendation) olarak yazıp yazamayacaklarını sormak onlara da onlarla olan ilişkinize de bir zarar vermez. Tam aksine mevcut müşterinize de gelecekteki olası müşterilerinize de sizinle çalışmanın nasıl bir şey olduğu konusunda iyi bir izlenim sağlayacaktır.

Profilinizi mutlaka tamamlayın.
Kimin sizi nasıl aradığını bilmeniz mümkün değil! Eğer LinkedIn profiliniz sizin prfesyonel geçmişinizin tam bir resmini vermiyorsa; haberiniz dahi olmadan yeni bir bağlantıyı kaybedebilirsiniz.

FİRMA OLARAK YAPILABİLECEKLER

Kurumsal bir sayfa yaratın.
Hala yapmadıysanız, ücretsiz olarak LinkedIn de bir kurumsal sayfa açın. Bu tip sayfaları şirketinizin ürün ve servislerini potansiyel müşterilerinize duyurup anlatmak için kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınıza kurumsal sayfanızda da yer verin.
Facebook’taki marka sayfalarında yapılabildiği gibi LinkedIn’de de kurumunuzdan haber, paylaşım ve ilgili linkleri takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

Farklı kurumsal sayfaları da inceleyin.
İşinizle ilişkili farklı şirketlerin de sayfalarına bakın. Olası B2B ortaklarının neler konuştuklarına dair bir fikriniz olacağı gibi, aynı zamanda da rekabetin nerelerde olduğuna da göz atabilirsiniz.

Kurumsal sayfanızda reklam yapın.
Firmanıza özel reklam ve pazarlama kampanyalarını firma sayfasında yayınlamak konusunda LinkedIn’le direkt çalışabilirsiniz.

Steve Kovach’ın orijinal makalesi ve LinkedIn konusunda daha fazla ipucu içeren farklı linkler için: http://www.businessinsider.com/linkedin-crm-2012-1?utm_source=twbutton&utm_medium=social&utm_campaign=tools#ixzz1ibAy1w3q

Hiç yorum yok: